Lastik ve Jant Satışı

Yeni bir lastik alırken araç üretici firmanın tavsiye ettiği ebatlarda lastik seçmeye özen göstermelisiniz.

Mevsimlik lastik alırken sıcaklığın 7°’nin altında olduğu aylarda kış lastiği, değerin üzerinde kaldığı aylarda yaz lastiği almaya özen göstermelisiniz.

Lastik seçerken dikkat etmeniz gereken diğer bir hususta aracınızı performanslı mu kullanıyorsunuz veya aracınızda en önem verdiğiniz şey konfor mu yoksa aracınızın yakıt türketimine dikkat mi ediyorsunuz. Bu gibi kriterlere lastik seçiminde dikkat etmelisiniz.

Lafy lastik ve jant
Balans Ayarı

Balans Ayarı

Araç tekerleklerine eşit miktarda ağırlığın gitmesi ve seyir halindeyken sarsılmasını önleyen dengeye balans denir.

Aracınızın seyir halinde dengeli bir şekilde gitmesi için Balans ayarının yapılması gerekir.

Lastiklerin aralıklarının birbire olan oranı zamanla bozulabilir. Bu yüzden düzenli olarak Balans ayarı yaptırmanız gerekir.

Rot Ayarı

Aracınızın direksiyonunu çevirdiğiniz yöne lastiklerinizin dönmesini sağlayan dengeye Rot denir.

Aracınızı kullanırken araç sağa sola çekiyor yada dönüşlerde lastiklerden ses geliyorsa rot ayarınız bozuk demektir.

Rot ayarının yapılması için araç istasyona yerleştirilir ve bilgisayar yardımı ile ayarlaması yapılır.

Rot ayarı
Rotasyon Ayarı

Rotasyon Ayarı

Aracın tüm aksamını ayakta tutan ve gövdenin zemine temasını sağlayan parça lastiktir.

Aracın lastikleri zamanla zeminin verdiği sürtün mü ile aşınır. Ön lastik derinliği arka lastik derinliğine göre daha hızlı azalır. Yani ön lastikler arka lastiklere göre daha çok yıpranır.

Sürekli olarak bu şekilde kullanıldığında ön lastiklerin değiştirilmesi gerekir. Sadece ön lastikler değiştirildiğin de önde yeni arkada eski lastik olduğunda bu durum süspansiyonu olumsuz etkiler.
Bu durumun önene geçmek için belirli periyotlarda ön ve arka lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi gerekir. Bu işleme Rotasyon adı verilir.

Lastik Tamiri

Lastikte delinme, sönme, yırtılma ya da farklı bir sorun olduğunda lastik değiştirmeden bakım yada onarım yapılabilir.

Bu gibi durumlarda lastiği onarmak için yama yönetim kullanılır.

Lastikte bulunan delinmelerin onarımı deliği biraz daha fazla açarak içeriden mantar veya şemsiye yama yöntemi kullanılarak onarım gerçekleştirilir.

Lastik Tamiri
Hava Kontrol

Hava Kontrol

Aracınızın lastiklerine yüke uygun hava basıncı ile şişirilmesi gerekmektedir. Aksi taktirde lastiklerde hızlı aşınma ve yıpranmaya neden olur.

Az hava olduğunda lastiğin sırtı ile yol yüzeyi arasındaki sürtünme artar. Aşırı esneme ve ısınmadan dolayı lastiğin tabanının dış kenarlarında aşınmaya neden olur

Fazla hava olduğunda lastiğin asfaltta bulunan bozukluklara karşı direnci azalır. Lastiğin tabanında fazla aşınmaya neden olur.

Nitrojen Dolumu

Lastiklerin en büyük düşmanlarından biri de nemdir. Nitrojen gazı nem oluşumuna izin vermez.

Nitrojen gazı lastiklerinizin ömrünü uzatır. Çünkü lastik içinde çember telleri, subaplar hatta jantlar nemden zarar görürken nitrojen gazı nem oluşumunu engeller

Nem oluşumunun engellemesinin yanı sıra oksijen gibi ısınmadığı için frenlemede daha iyi bir performans sunar.

Hitrojen Dolumu
Supap Değişimi

Supap Değişimi

Supaplar lastik basıncının korunmasını ve lastiğe hava basmayı ya da lastikten hava boşaltmayı sağlayan araçlardır.

Araçlar da lastik basıncı son derece önemlidir. Lastiklerin hava sızdırmamalarını sağlayan parça supaplardır.

Supap kapakları da son derece önemlidir. Supaba su, toz ve çamurun girmemesini bu sayede supabın bozulmasını engeller.

Jant Sökme - Takma

Jant lastiğin ayrılmaz bir parçasıdır. Lastiği taşıyan, güvenliğinizi ve konforunuzu doğrudan bir parçadır.

Aracınıza jant alırken aracınıza uyumuna çok dikkat etmelisiniz.

Hatalı jant seçimi ve hatalı jant kullanımı aracınızda balans problemleri yaratır ve güvenliğinizi olumsuz şekilde doğrudan etkiler.

Jant Değişimi